Friday, January 17, 2014

Ragam Manusia Dalam Alam Maya.

Assalamualikum...


Waktu sekarang menunjukan tepat pada waktu 1.41 pagi, mata tak boleh tidur jadinya aku update-update status kat moment pasal diri aku, kononnya motivasi la heheheh aku memang macam tu suka tulis pasal diri sendiri dekat status and suka tulis ikot sesedap rasa sampai tak terfikir pun ada orang yang akan terasa, heheheh itulah aku dulu dan kini..





Tapi aku rasa aku kena berubahlah tak payah la nak update-update sangat status sebabnya kadang-kadang status yang aku tulis tu tuju kat orang lain orang lain terasa benda macam ni selalu yang terasanya mesti Kuyah kalau dulu Wirda  yang kuat terasa hehe aku pun tak tau kenapa dorang dua ni suka terasa dengan statement aku. Padahal selalu aku tulis pasal diri aku and orang-orang yang lain mybe ada kene mengena dengan dorang aku tak sure la..

sekadar gambar hiasan


Satu lagi aku perasan kadang-kadang orang ni dekat luar perangai dia lain dekat dalam laman sosial perangai dia lain. Contohnya kat FB dia macam periang macam friendly sangat tapi bila jumpa kat luar kemain diam lagi tapi yang paling aku tak suka jenis yang post-post pasal agama tapi kat luar sembahyang pun entah kemana. Emm aku harap aku tak tergolong dalam golongan orang yang munafik macam ni.


Lagi satu golongan yang aku perasan kat alam maya ni. jenis yang suka cari salah orang lain bab ni memang aku tak suka sangat-sangat contohnya bila orang update status or update gambar kekadang dia akan kutuk-kutuk condem org tu tapi sebenarnya dia pun 2 x 5 macam orang tu.jenis macam ni aku rasa dorang ni tak sedar diri. bila orang lain buat sedap dia kutuk bila kena kat diri sendiri tak pe lak pastu kena kutuk melenting melanton-lanton .hmm tah pape tah.



Ada lagi satu jenis ni yang dia nak orang lain jadi macam dia contoh dia tak suka update status so dia pun tak nak orang lain update status or masukan gambar kat laman sosial dorang kalau masukkan nanti dia kutuk cakap orang tu bajet bagus lah suka show off lah. Yang paling tak boleh tahan dah kutuk hidekan pulak status tu bia geng-geng dia je boleh baca ek eleh..umpama "baling batu sembunyi tangan" (aku teringat dinding sekolah aku hahah) Jenis macam ni memang bosan... nk orang ikot style dia.Dia tak tau ke yang sekarang zaman moden semua main internet suka hatilah nak selfie ke nk buat video ke janji tak melampau dan tak mengedik sudah.setakat gambar OOTD tak jadi masalah kot... ;)

Gambar tgh beli barang dapur pun jadi masalah ke?lainlah kalau aku snap gambar tegah berak ahaha



Dah tu je aku nak membebel sebenarnya aku ni tadi baru lepas update status belambak-lambak kat moment lepas tu kawan aku sound cakap "woiii tak reti tido ke asik status ko je up"..hahaha tu yg aku terus tulis dalam blog ni kang tulis kat sana orang marah lak wat semak.kang tulis kt FB lagi teruk kena hentam so baik tulis kat sini jer hehe 


                                                                        k bui 

0 comments:

Post a Comment