Wednesday, January 15, 2014

Genting Highland Dalam Kenangan




Assalamualikum..


Hari ni aku nak cerita pasal percutian aku kat Genting Highland hari tu,
kitorang pegi 2 hari 1 malam  aku pegi sana waktu chirstmas hari tu, memandangkan waktu cuti sekolah keadaan kat sana 
memang ramai gilo.. 



Aku pegi sana dengan family aku and Boyperen aku =p
waktu kami pegi tu musim hujan 
jadi cuaca kat Genting sangatlah sejuk dan berkabus
perjalanan nak ke sana memang tak jelas sebab kabus tebal
so bawak pun slow-slow je
kalau tak silap aku kereta cable pun di tutup sebab keadaan cuaca berkabus.




Kami booking 2 bilik hotel kat First World Hotel 
so dapat sekali free package main indoor
tapi nak main tu kena beratur bukan main panjang lagi T_T



sampai sana je terus kena beratur ambik gelang ni 

lepas pakai gelang ni kitorang pun tawaf satu bangunan kat genting tu, waktu ni napsu nak main tak ada lagi sebab ramai sangat orang dok beratur, so kitorang jalan-jalan kat kawasan luar bajet macam nak pegi tengok outdoor  tapi bila sampai je kat luar kitorang tengok kawasan outdoor tu dah hancur T_T tak ada dah permainan kat situ sebab dorang tengah renovation untuk buat Disneyland kalau tak silap aku, mungkin proses ubah suai ni makan masa 3 tahun baru siap.

Lupa nak cakap package hotel ni dia bagi 4 orang free main indoor dengan free breakfast untuk keesokan harinya, aku datang sini hari tu 7 orang so 4 orang main indoor 3 orang bersiar-siar kat tempat lain. Permainan indoor ni tak menarik sangat bagi aku biasa je rollercoster pun ada satu je itupun pusing tak sampai 3 minit tapi boleh tahan cuak dia fuhhh..tapi aku tengok budak umur 7 tahun slumber je naik sensorang aku ingat tak takot sangat tapi bila dah naik amboiiii macam nak terpelanting kauu!


Aku rasa game kat indoor tu semua aku main,kecuali yang berbayar.. boleh tahan seronok semua game kat situ tapi yang tak seronok time nak beratur jela T_T beratur lagi lama daripada main, kau bayangkan laaaa sendiri..

benda ni slow je macam bosan,
tapi bagi aku benda ni agak menakutka jugak sebab aku gayat tinggi
waktu naik ni kejung je badan aku nak gerak-gerak pun takut hehe




Lepas main benda kat atas ni aku masuk dalam wayang 4D lak (yeke 4D?) waktu masuk tu kita akan pakai sepek mata lepas tu tengok kat skrin nanti nampak macam benda timbul lepas tu kerusi kita goyang-goyang siap ada angin-angin and kerusi tu ikut pergerakan skrin kat depan. Waktu aku tengok ni skrin tu tunjuk macam kita tengah naik roller coster.




ni la kerusi dan spek mata yang dia bagi tu mula-mula naik ingatkan kerusi tu macam real roller coster rupanya tak huhu
nasib baik la, kalau tak terpelanting aku.

Bab makanan memang mahal sikit la kat sana. waktu aku sampai tu dalam tengah hari so terus pegi makan Kenny Rogers lepas tu petang baru makan nasik lemak ni nasik lemak ni memang sedap gila tapi harga dia T_T mahal sket dalam RM4.00 kalau tak salah aku,malam lak makan KFC je tapi harga KFC kat sana pun mahal jugak. Kalau nak jimat masak je dalam hotel hihi beli dapur kecik pastu masak, aku penah buat macam ni waktu pegi cameron dlu =p syokk woo.





Bila dah malam masing-masing dah penat kitorang pun pegi la berjalan tangkap-tangkap gambar waktu aku pegi banyak decoration yang cantik sebab time chirstmas.





tah pape la muka kitorang dah penat dah time ni.tumit pn macam nak pecah dah rasanya

Dah tu je nak cerita, kalau nak datang sini jangan datang time cuti awam sebab semua berkumpul dalam indoor so memang sesak dan rimas,tapi bila dah malam baru reda sikit. Kalau dulu indoor tak ramai sangat sebab ada outdoor tapi sekarang semua berkumpul kat satu tempat makanya bersesak-sesaklah anda di sana nanti.




ok bui..








p/s: aku sakit hati tengok ruang entry aku ni kecik la gambar pun jadi kecik haissssss bpe kali edit nk kasi nampak besar tp tulisan still kecik. :/






0 comments:

Post a Comment