Friday, May 24, 2013

Klinik Dr Hassenah

Woooolaaa~

Hari ni aku nak cerita pasal pengalaman aku buat rawatan muke dengan Dr Hassenah,first aku nak bagi tahu Dr Hassenah memang Dr yang paling baik and peramah yang pernah aku jumpa,die layan kita mcm layan anak-anak je gaya die tk macam Dr pn tp mcm gaya seorang mak nasihatkan anak huhuh best,and sebab tu la aku berulang-ulang datang ke klinik die untuk dapatkan rawatan muke kat sana ^_^

sebelum tu aku nak tunjuk dulu muke aku zaman penuh jerawat dulu 

aku mohon korang jangan muntah ni pic asli tak da edit punya hehe .


sebenarnya muka aku dah start berjerawat sejak darjah 6 lagi.tapi yang peling teruk jerawat aku keluar masa aku keje haritu mcm kat gambar ni..aku jadi cm ni pn sebab aku makan pil kurus ABC ACAI berry btw ubat tu mmg elok utk kurus dan sesuai dimakan kalau nak cepat mati hehehe..so aku dah stop makan ubat tu sebab banyak kesan tak elok and ubat tu tak da kkm pn sebenarnya.so hasil makan ubat tu aku dapatlah jadi kurus and dapat jerawat yang bertepek-tepek bernanah kat muke T_______T

oleh itu,disebabkan stress yang melampau dengan muka aku ni sebab org selalu tanya asl muka makin teruk and aku dah bosan dok explain benda yg sama so aku buat keputusan nak pegi New YOrk Skin solution tapi akk sedara aku tak kasi.die suruh jumpa DR pakar terus,so goggle punya google jumpalah fb Dr haseenah kat situ macam -macam soalan boleh tanya pasal masalah kulit korang, Dr mmg akan balas sama ada cepat atau lambat je.tp biasanya cepat je die balas.

Disebabkan Dr ni rajin layan aku kat Fb aku pn buat keputsan nak g klinik die kat kota kemuning shah alam.tapi sebelum aku pegi aku ada terbaca blog pesakit die.die kata kalau nak g klinik DR ni kna datang awal sebelum klinik bkk sebab kalau ko lambat mmg ramaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii gilerrr silap silap boleh membawa ke petang taw.so baik datang awal pagi.aku tiap kali pegi sna mesti dah aim nak jadi org no 1 hehehe sbb malas nk tunggu lama...

yang bestnya klinik die staff die semua peramah pastu die ada sediakan makanan kalau datang hari sabtu kenyang gak la perot aku sambil menunggu giliran aku utk jumpa DR ehhee.oooook skrg nk cerita pasal bayaran sekali buat rawatan ..hmmm ni yg tk best sebab agak mahal gak la kos die.aku rasa duit aku habis dekat ngn Rm1000++ gak.sbb prodak die mmg agak mahal la bagi org cm aku yg berkerja sambil belajau ni tp nk wat cm ne an kna korban sikit la.boleh dikatakan setiap 2 minggu aku jumpa die...tp sayangnya muke aku ni dah kebal.ubat-ubat die bagi kulit aku tak leh terima so agak slow la muka aku nk pulih ada sekali tu aku kna buat obagi peel 2x tapi muka aku lekkkkk je tk bagi kesan langsung dah la rawatan obagi tu RM300 2x buat RM600 T_T perh mmg habis duit gaji aku time tu :'(

ni bil aku buat rawatan kat sana sekali datang tak pernah bawah RM100 sbb ubat die pn mahai gak.
tp best pencuci muke ngn sunblock die.


ok sekarang ni muka aku dah elok la sikit tk da teruk sangat tp tak da la ok sangat biasa je mcm sebelum aku makan pil kurus tu,satu lagi nk cakap DR ni mmg pantang kalau kita makan ayam sbb ayam tak bagus tapi maslahnya aku tak leh tahan pantang tu so aku makan jugak sebab tu ssh nak baik muke aku ni hehehe...k la tu je nk cakap baiiii~~

wajah aku selepas buat rawatan.
HAHAHA omey tak kak TON~~~~ 
=p

5 comments:

  1. bahaya btul la rawatan ni, dari bertudung boleh jadi seksi, tumbuh misai pulak tu.. huhu

    ReplyDelete
  2. dear, lps buat treatment kat klinik Dr ni, hasilnya ok sepenuhnya? skrg pakai skincare apa dh licin mulus gitu?
    tqvm.

    ReplyDelete
  3. askum... hahaha.. gelak sakan baca blog awk... nak menumpang tanya ni.. power tak clenser dr hassenah tu? memandangkan prosuk dia boleh beli online.. law power nak try la...

    ReplyDelete
  4. askum... hahaha.. gelak sakan baca blog awk... nak menumpang tanya ni.. power tak clenser dr hassenah tu? memandangkan prosuk dia boleh beli online.. law power nak try la...

    ReplyDelete
  5. blh pm sy 017-9049476.. sy bjet nk pergi sbb muka sy truk

    ReplyDelete