Tuesday, January 19, 2016

Honeymoon Pulau Redang Part II #firylarayap

Assalamualikum..
Aku nak sambung kisah honeymoon aku dekat Pulau Redang nih walaupun aku tau tak ada siapa yang akan baca tapi tak pe aku yakin suami aku akan baca heheh.

sambung terus pasal malam first masa kat pulau ni, Disebabkan malam di pulau ni memang tak best so kitorang tidur pukul 9 malam bangun pukul 6.15 pagi so siap-siap dekat nak pukul 6.30 keluar tangkap gambar sunrise.

Sebenarnya masa hari pertama aku nak tangkap gambar sunset tp laki aku dah penat snookling and drive dari kl ke terengganu so balik tu dia nk berehat je dalam bilik :( masa tu memang aku merajuk la aku plan nk datang redang berbulan-bulan tapi laki aku nak tidur lak huhu maka aku pun merajok lari dekat batu-batu.



maka terhasil la pic ala-ala wombak windu nih hahaha (tak habis2 ombak rindu aku)


Then waktu merajuk hari first tu laki aku cari aku kat batu-batu sambil tu ak sempat la cilok pic dia dari jauh lawa weh pemandangan dia dipetang hari,tapi air dia berubah warna maybe sebab pengcahayaan kot kalau tgh hari air dia biru sangat dah petang tukar lak warna dia jd warna hijau pastu jernih.




Ok jap tadi aku cite pasal hari ke dua ni dah melalut lak haha ok sambung.. lepas bersiap-siap kitorang pun tangkap gambar jap ajet-ajet pelancong pastu pegi breakfast dan bersiap nak pegi snookling, hari ke 2 snookling ada 2 point 1 Dekat taman laut 2 area dekat dengan taman laut.

Hari ke 2 sebelum pegi laki aku sempat  trainning aku and test gogle aku dekat pantai depan bilik ,dia ajar cara benafas,cara kayuh kaki dan cara bertenang dalam air aku ikot jela ckp dia sebab ak pn serik dah lemas berkali-kali hahaha and so hasil latihan ni aku berjaya la bernafas dengan betul bila pakai gogle tu,pastu gogle aku yg lama mintak tukar dekat reseption sbb asik masuk air je.








Ok time sampai point ke 2 snookling waktu ni arus kuat abg boat terangkan yang dekat tempat ni ada penyu and ada baby shark kalau ada jodoh dapat la jumpa,tapi aku tk jumpa pun :( dia malu kot hehe bagus gak tak jumpa aku tengok ikan kecik pun aku geli bila dia dok langgar aku ni pulak jerung eeeerrrr tak pe la rung pegilah sorok hahah.

Lepas aku trainning memang berkesan sangat aku dah boleh snookling yehaaaa dah tk berpusing dah dalam air and goggle pun tak masuk air,dalam otak aku bila ak lemas sebab nak nafas ikot hidung ak cakap "nafas ikot mulut, nafas ikot mulut" bnyak kali ak ingatkan diri sendiri sebab kalau ikot idong memang rasa cemas sebab idung tersepit pastu tk da udara bila tarik nafas so nanti rasa lemas sbb tak da udara jadi kenalah aku ingatkan diri sendiri supaya bertenang dan bernafas ikot mulut.



Suami aku pun dia tgk aku ok untuk hari ke 2 ni dah bergerak la jugak time berenang tu, tapi dia ckp kalau ada camera underwater lagi best :( sebab aku dah tak mengelabah and bila tak mengelabah banyak la ikan datang kat kita hari first banyak ikan lari sebab aku asik mengelupur je hahhaaha.. tapi sayangnya camera tu dah meletulp semalamnya, tapi an bagi kitorang  tak bawak camera lagi senang tak da la risau camera jatuh ke ape ke just fokus je dengan pemandangan and ikan yang ada depan mata kite.

Ha walaupun aku dah pandai sikit snookling tapi aku still tak berani nak lepas tangan laki aku bila dia lepas ak mengelupur gak :p jadinya tk bolehlah dia nk pegi jejauh, so kitorang berenang dekat ngn area boat jela.

Bila dah lama sikit aku suruh laki aku tangkap gambar aku dari atas boat so dia pun naik and tinggal ak sensorang kat bawah waktu ni aku peggang pelampung dengan tali tp cuak weiiii aku takut arus bawak aku jauh sebenarnya,laki ak ni benggong gak lepas snap dia tk nak turun dah aku lak nak tgk ikan lagi so ak snookling sensorang guna tali tu pastu abg boat tegur "akk naik lah,muka akak dah lain macam" memang lain macam la aku takut,apalah laki den time ni aku benggang je sebab dia tak turun bawah balik dalam hati cakap "datang dengan kawan lagi best" hahaha emo gile siot memang kat sana aku rasa marah je dengan laki aku eeeee STRESS huhu...
Nampak tak?ak terkapai-kapai kesorangan kat bawah boat ni,yg belakang tu laki orang bini dia tak nak turun yang aku lak laki aku tak nak turun hahaha ape la nasib.



Lepas snookling dekat sana kitorang balik resort makan rehat jap then snookling dekat taman laut pulak,dekat sana banyak coral je tapi tu pun yang dah mati so bagi aku tak best la ikan-ikan pun yang biasa tak da la ikan-ikan yang pelik pun.Tapi ada babak cuak masa aku sampai dekat sana jetty penuh dengan boat-boat lain yang tengah parking jadi kitorang terpaksa melangkah daripada boat aku ke boat sebelah untuk sampai ke jetty T_T takut gila aku masa ni dah la aku gayat boat yang nak kena lompat tu pulak tinggi sebijik macam kapal yang bawak orang Rohinya yang warna hijau tu, kalau korang perasan la kapal tu pastu bergoyang-goyang yakin tak yakin je aku nak langkah dah la wa tengah mengandung huh! hampeh nau... nau.... 

Lepas pegi Taman Laut balik resort sambung mandi laut depan resourt depan resourt pun ada ikan gak so kitorang bagi ikan makan sambil menyelam best time ni sebab rilex je main laut then dah magrib naik bilik siap-siap semua pegi makan pastu aktivit bosan tak wat pape balik bilik tidur esok pagi bangun awal photoshoot pastu kemas barang balik KL :( tak bestnyaaaa balik KL huuh itu jela cerita aku dekat Pulau Redang ok bye~~
Inilah muke Laki bini dan baby dalam perut waktu berhoneymoon,berbulan-bulan plan akhiranya sampai jugak Di Pulau Redang lepas ni Plan nak pegi Pulau Perhentian tak pun Tioman kot ^_^

0 comments:

Post a Comment